Lidé jsou dnes hrozně netolerantní. Dáš jednomu, jen tak maličko, skoro náznakově, po hlavě, a on by se proto chtěl, malichera, hned vážně prát...

Tolik různých bločků za tolik let! Kolik jich vlastně bylo? Suchým hadrem to kdysi na sklonku minulého tisíciletí začalo, pokračovalo se přes Bublající bahno, Zapíchnutý vidle ... a skončilo to u Letu mouchy. Let mouchy I má už bohužel přeplněnou databázi a tak svým tlacháním plním Let mouchy II.

čtvrtek 13. srpna 2015

CPA hotovo, vyřízeno...

Maminka zatoužila po novém mobilním telefonku a oznámila, že dotykový nechce ani náhodou, že chce jen a jen tlačítkový s véčkovou konstrukcí a aby stál maximálně 1500,- z důchodu naškudlených korunek.
Přehodila jsem jí pár mobilních šopů a výsledek se záhy dostavil. Maminčina volba padla na přístroj CPA Halo 12. A protože moje maminka je MOJE MAMINKA, nesnažila jsem se jí nákup vymluvit ani jí směřovat jiným směrem a jí vybraný telefon jsem bez větších keců objednala.
Hotovo, vyřízeno.
Telefon byl doručen ve velmi krátkém termínu milým panem kurýrem.
Telefon odpovídá obrázkům.
Telefon není ošklivý.
Telefon je příjemný do ruky.
Telefon je určen především pro seniory.
Podle poslední věty jsem předpokládala, že funkce, menu a pohyb v něm bude jednoduchý a intuitivní. Intuitivně jsem se v tomto počasí pomalu orosila jinovatkou a sáhla prvně v životě po mobilním mauálu. Informace, že těhotné seniorky by neměly telefonovat příliš dlouhou dobu v blízkosti výbušnin, jsou sice zajímavé, ale uložení nového kontaktu do adresáře bylo popsáno ve třech krocích, přestože k uložení nového kontaktu je třeba úkonů 11, slovy JEDENÁCT. Nicméně jsem chytré děvče a tak jsem mamince telefonní seznam zaplnila s tím, že když nějaký budoucí nový kontakt nezvládne sama, existuje tužka a papír a já jí to tam doťukám.
Takže toto hotovo, vyřízeno.
Omylem se jedné z nás podařilo zapnout FM a v manuálu jsem se dozvěděla, že se musím v menu dohrabat na rádio a poté zmáčknout číslici 5. Blbý je, že tlačitko na spouštění rádia je přímo na hlavní klávesnici a tak k jeho spuštění dojde zřejmě poměrně často. S přihlédnutím k maminčině nervní povaze, začala jsem ji drilovat především na možnosti vypnutí rádijka.
...Paměťovou kartu microSD vlože tak, že otevřete držák paměťové karty a vložíte kartu do slotu na paměťové karty....
Jak jasné a jednoduché!!! Snažila jsem se něžně otevřít titěrný držáček paměťových karet, po několika minutách už jsem používala malou sílu, abych nakonec ten tenoučký plíšek, který nese honostný název "držák paměťových karet" poměrně hrubou silou prohnula a kartu pod něj narvala. Kupodivu to zafungovalo, karta dělá, co má a ohnutý držák paměťových karet do svého původního místa připlácla baterka. Hotovo, vyřízeno.

Ostatní nastavení telefonku jsou až na nějaké vtipné maličkosti téměř standardní, odchozí a příchozí telefonní hovory téměř nudná logika, příchozí a odchozí smsky už jsou o něco vtipnější, ale našinec se u nich taky moc nepobaví. Veselejší je to už s nastavením budíku, respektive s jeho vypnutím. Nastavení jde docela dobře, ale pokud by mě ráno budil, tak to bude zřejmě to poslední, co tento mobil udělá. Nejsem totiž po ránu vrlá tak, abych v hlubinách menu hledala vypnutí budíku. Maminka naštěstí mobil jako budíka nepoužívá, taže hotovo, vyřízeno.

Tapetu na plochu, funkce fotoaparátu, zkrácené volby, správce souborů... po menším boji hotovo, vyřízeno.

Nastavení vyzváněcích tónů na hovory i SMS zprávy jde docela dobře, jen přednastavených jemných zvonkoher je pouze pět a i když je zvuk nastaven na maximum, není je moc slyšet. Je to ovšem logické, protože senior může použít naslouchátko, případně se na zvonění mobilu nechat upozornit kolemjdoucí ochotnou mládeží. Každopádně mobil má kablík, kablíkem by měla jít na paměťovou kartu uložit melodie, kteroužto by následně nemělo být těžké nastavit jako zvonění telefonu.
Teď ještě vybrat tu správnou melodii. Mamince jsem nabízela Manic Depression či melodické I Was Made For Loving You, leč se zlou jsem se potázala. Když jsem svým z horka převařeným jižním temperamentem nabídla ještě Harlekýna či nepřeslechnutelný Dobrý den, téměř jsem ze sebe udělala matčinu dědičku. Takže zvuky doladíme příště.

Pro dnešek jsem hotová, vyřízená.

Žádné komentáře:

Okomentovat